Klacht over de gemeente
Heeft u een klacht over de gemeente? Dien deze dan bij ons in.
Hoe werkt het?
U kunt een klacht indienen over hoe de gemeente zich tegenover u gedragen heeft. Bijvoorbeeld over:
- de behandeling door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op uw vragen
Heeft u een klacht over de openbare ruimte? Bijvoorbeeld over een gevaarlijke verkeerssituatie, het dumpen van afval of onderhoud van het openbaar groen? Meld het bij ons(externe link). Heeft u een klacht over gemeentelijke belastingen? Dan kunt u terecht bij de Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen(externe link) (BsGW).
Wat moet ik doen?
Schrijf ons een brief. Beschrijf hierin duidelijk over welke gedraging de klacht gaat en waarom u de klacht indient. U richt de brief aan het college van burgemeester en wethouders. De brief moet ondertekend zijn en uw naam, uw adres en de datum bevatten.
- Wij nodigen u uit voor een gesprek. We proberen dan samen een oplossing te vinden.
- Lukt dit niet, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de externe klachtadviescommissie. Deze bestaat uit:
- dhr. mr. P. Vaessen, voorzitter
- dhr. mr. M. Rongen, lid
- dhr. mr. E. Weusten, lid
- dhr. drs. J. Koppers, lid
- De klachtadviescommissie brengt advies uit aan het college van burgemeester en wethouders.
- Het college neemt een beslissing
Hoe lang duurt het?
Wij handelen uw klacht binnen tien weken na ontvangst af. We kunnen deze termijn eventueel met vier weken verlengen.
Bent u het niet eens met onze beslissing, dan kunt u een verzoekschrift indienen bij de Nationale Ombudsman. Dat moet gebeuren binnen een jaar nadat het college van burgemeester en wethouders de beslissing naar u heeft verzonden.
Geef uw melding door!
Heeft u een klacht over de openbare ruimte? Bijvoorbeeld over een gevaarlijke verkeerssituatie, het dumpen van afval of onderhoud van het openbaar groen? Meld het bij ons(externe link).
