Heeft u een klacht over de gemeente? Dien deze dan bij ons in.

U kunt een klacht indienen over:

  • de behandeling door medewerkers of bestuurders
  • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • het niet reageren op uw vragen

Hoe werkt het?

Schrijf ons een brief. Beschrijf hierin duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient. De brief moet ondertekend zijn en uw naam, uw adres en de datum bevatten.

  1. Wij nodigen u uit voor een gesprek. We proberen dan samen een oplossing te vinden. 
  2. Lukt dit niet, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de externe klachtadviescommissie. Deze bestaat uit:
    • dhr. mr. P. Vaessen,  voorzitter
    • dhr. mr. M. Rongen, lid
    • dhr. mr. E. Weusten, lid
    • dhr. drs. J. Koppers, lid
  3. De klachtadviescommissie brengt advies uit aan het college van burgemeester en wethouders.
  4. Het college neemt een beslissing

Bekijk onze contactgegevens

Hoe lang duurt het?

Wij handelen uw klacht binnen tien weken na ontvangst af. We kunnen deze termijn eventueel met vier weken verlengen.

Bent u het niet eens met onze beslissing, dan kunt u een verzoekschrift indienen bij de Nationale Ombudsman. Dat moet gebeuren binnen een jaar nadat het college van burgemeester en wethouders de beslissing naar u heeft verzonden.

Heeft u een klacht over gemeentelijke belastingen? Dan kunt u terecht bij de Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen (BsGW).

Heeft u gevonden wat u zocht?