Klacht over de gemeente
U kunt een klacht indienen over:
- de behandeling door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op uw vragen
Hoe werkt het?
Schrijf ons een brief. Beschrijf hierin duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient. De brief moet ondertekend zijn en uw naam, uw adres en de datum bevatten.
- Wij nodigen u uit voor een gesprek. We proberen dan samen een oplossing te vinden.
- Lukt dit niet, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de externe klachtadviescommissie. Deze bestaat uit:
- dhr. mr. P. Vaessen, voorzitter
- dhr. mr. M. Rongen, lid
- dhr. mr. E. Weusten, lid
- dhr. drs. J. Koppers, lid
- De klachtadviescommissie brengt advies uit aan het college van burgemeester en wethouders.
- Het college neemt een beslissing
Hoe lang duurt het?
Wij handelen uw klacht binnen tien weken na ontvangst af. We kunnen deze termijn eventueel met vier weken verlengen.
Bent u het niet eens met onze beslissing, dan kunt u een verzoekschrift indienen bij de Nationale Ombudsman. Dat moet gebeuren binnen een jaar nadat het college van burgemeester en wethouders de beslissing naar u heeft verzonden.
Heeft u een klacht over gemeentelijke belastingen? Dan kunt u terecht bij de Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen (BsGW).