Heeft u schade of bent u gewond geraakt? En bent u van mening dat dit onze schuld is? Dan kunt u ons aansprakelijk stellen. U dient dan een schadeclaim bij ons in.

Er zijn twee soorten schades waarvoor u een schadeclaim kunt indienen:

  • Schade die u heeft opgelopen door iets dat wij hebben gedaan
  • Schade door achterstallig onderhoud aan bijvoorbeeld pleinen, openbaar groen of bouwwerken

Wat moet ik doen?

Bent u verzekerd? Meld uw schade dan bij uw verzekeraar. Zij regelen het verder met ons.
Als u niet bent verzekerd, dient u de schadeclaim bij ons in. Doe dat schriftelijk. Zet in de brief de volgende gegevens:

  • omschrijving van de gebeurtenis (met plaats, datum en tijd)
  • waarom u ons aansprakelijk stelt
  • omschrijving van de schade
  • het schadebedrag
  • namen van specialisten die uw schade hebben bekeken
  • uw naam, adres en telefoonnummer
  • het rekeningnummer (IBAN) waarop wij een eventuele schadevergoeding kunnen storten

Stuur de brief naar ons postadres.

Wat heb ik nodig?

Stuur de volgende zaken mee met de brief:

  • bewijs van de schade
  • bewijs van het bedrag van de schade. Bijvoorbeeld een rekening van een reparatie.
  • verklaring van wat er gebeurd is en hoe de schade ontstond. Bijvoorbeeld een proces-verbaal van de politie bij een ongeluk
  • eventueel een ondertekende getuigenverklaring
  • eventueel foto's

Wij kunnen u om aanvullende informatie vragen.

Hoe gaat het verder?

Wij sturen uw aansprakelijkheidsstelling door naar onze verzekering. De verzekeringsmaatschappij handelt uw aanvraag vervolgens af.

Als wij vinden dat we aansprakelijk zijn, krijgt u de schade (of een deel daarvan) vergoed.

Zijn wij van mening dat de schade niet onze schuld is? Dan wijzen we uw verzoek af. U ontvangt dan een brief van ons of de verzekering waarin we uitleggen waarom.

Heeft u gevonden wat u zocht?