Heeft u een klacht over de gemeente? Dien deze dan bij ons in. Het gaat hierbij om klachten over hoe ambtenaren of bestuurders zich gedragen of als u vindt dat u bijvoorbeeld verkeerde informatie heeft ontvangen. Het gaat niet om klachten over de buitenruimte, zoals schade of loszittende stoeptegels.

Hoe werkt het?

U kunt een klacht indienen over hoe de gemeente zich tegenover u gedragen heeft. Bijvoorbeeld over:

  • de behandeling door medewerkers of bestuurders
  • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • het niet reageren op uw vragen

Wat moet ik doen?

U kunt uw klacht digitaal indienen via de knop hieronder.

Klacht indienen(externe link)

Per brief

U kunt ons ook een brief schrijven. Beschrijf hierin duidelijk over welke gedraging de klacht gaat en waarom u de klacht indient. U richt de brief aan het college van burgemeester en wethouders. De brief moet ondertekend zijn en uw naam, uw adres en de datum bevatten.

  1. Wij nodigen u uit voor een gesprek. We proberen dan samen een oplossing te vinden. 
  2. Lukt dit niet, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de externe klachtadviescommissie. Deze bestaat uit:
    • dhr. mr. P. Vaessen, voorzitter
    • dhr. mr. M. Rongen, lid
    • dhr. mr. E. Weusten, lid
    • dhr. drs. J. Koppers, lid
  3. De klachtadviescommissie brengt advies uit aan het college van burgemeester en wethouders.
  4. Het college neemt een beslissing

Bekijk onze contactgegevens

Hoe gaat het verder?

Wij handelen uw klacht binnen tien weken na ontvangst af. We kunnen deze termijn eventueel met vier weken verlengen.

Niet eens met de beslissing

Bent u het niet eens met onze beslissing, dan kunt u een verzoekschrift indienen bij de Nationale Ombudsman(externe link). Dat moet gebeuren binnen een jaar nadat het college van burgemeester en wethouders de beslissing naar u heeft verzonden.

Klacht over openbare ruimte of belastingen

Jaaroverzicht klachten

Hieronder vindt u een overzicht van de behandelde klachten van afgelopen jaar. 

Heeft u gevonden wat u zoekt?